vrijdag 5 juni 2015

Kleurenrun: CHECK



De kleurenrun is een feit, ik heb hem gerend, even gelopen en uitgelopen. Het was vandaag bizar warm, benauwd zelfs. Maar toch heb ik een persoonlijk record kunnen vestigen. Dus ik ben trots op mijzelf en mijn vriendin waarmee ik hem heb gelopen. En ik ben trots op iedereen die hem heeft gelopen, die alles heeft gegeven om door te gaan.


Vanmorgen stond ik moe op, de laatste tijd heb ik het erg druk met het afronden van mijn stage en leren voor een tentamen. Het besef van dit is de dag van mijn eerste hardloopevenement kwam ook erg laat en meteen was het van: O, kan ik vanmiddag nog even slapen daarvoor? Gelukkig voelde ik mij vandaag goed en verdween die vermoeidheid ook. Weliswaar erg langzaam, maar hij verdween. Na mijn stage, waarvan ik gelukkig op tijd vrij was, heb ik lekker gegeten en daarna niet zo veel meer gedaan. Uiteindelijk startte ik in vak 4 (officieel moest ik vak 5, maar ik heb lekker met mijn vriendin meegelopen). En de start ging erg snel, eigenlijk een beetje te snel voor mijn doen. Het was moeilijk om toen weer mijn eigen tempo terug te vinden. Uiteindelijk lukte dit wel, maar het snelle tempo in combinatie met de warmte heeft er voor gezorgd dat ik even moest lopen. Even op adem komen en weer gas geven. Op een gegeven moment hoorde ik de muziek, ik zag de finish, maar schijn bedriegt.... Ik moest niet linksaf richting de finish, ik mocht rechtsaf, nog een halve kilometer. Uiteindelijk toen ik over de finish kwam, BAM, het zweet liep mij over mijn hoofd en mijn mond was kurkdroog van al het poeder dat in mijn mond gekomen was. Want laat mij jullie een tip geven, ga niet breed glimlachend lopen als mensen met poeder gooien. Het smaakt voor geen meter, het is gortdroog en je kan het niet wegkrijgen.




Mijn precieze eindtijd weet ik niet, dit komt omdat ik niet goed kon zien bij hoeveel minuten ik wegging en aankwam, maar ongeveer ligt het rond de 17.30 minuten, maar waar mensen nog zeggen dat het wel iets sneller was. Laat ik het bij 17.30 houden, een mooie tijd om ooit te verbeteren. Want ik ga zeker door met hardlopen.

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen