maandag 4 mei 2015

Kleurenrun


Eigenlijk haat ik hardlopen vanuit de bodem van mijn bodemloze hart. Oké, ooit deed ik het en ook heel veel en heel snel. Maar dat was toen ik ziek was, volgens een vriendin had ik toen een waas voor mijn ogen. In die tijd liep ik ook omdat ik werd aangemoedigd door een stemmetje in mijn hoofd. Je weet wel, dat kreng dat Anorexia heet. Nu moet ik mijzelf (God zijn dank) aanmoedigen, maar het is soms lastig naar jezelf te luisteren. 
En toch, ondanks dat ik hardlopen haat, heb ik mij aangemeld voor de kleurenrun van 5 juni vlakbij mijn woonplaats. Het is weliswaar een run van 2,9 km wat wordt bestempeld als: 'Iedereen zou dit kunnen', maar toch moet ik daar voor trainen. Want ik heb geen conditie, in ieder geval geen conditie waarbij je nog even een leuke tijd wilt neerzetten, want dat wil ik natuurlijk wel.




Het is misschien een beetje te zot voor woorden, maar die 2,9 km kan ik nog niet helemaal aan een stuk door lopen. Of ja wel lopen, maar niet op het tempo dat ik wil. Op dit moment ren ik op een tempo van 9.3 km/u en doe ik er 20 minuten over om die 2,9 km te halen. En dat is dan vaak inclusief twee keer stoppen. O en daarbij komt dat dit op een loopband is, wat de kleurenrun zelf natuurlijk niet zal zijn.

Dus al deze factoren bij elkaar opgeteld, staat mij de komende tijd wat te doen. En zoveel tijd heb ik niet, want 5 juni is al snel. Dat betekent dat ik de aankomende weken vaker ga hardlopen, niet alleen op de loopband maar ook buiten en dat ik meer interval ga doen. Want interval is betere conditie en een betere conditie betekent dat ik het langer volhoud. En ach al loop ik die 2.9 km in 20 minuten, ik ga hem lopen met een glimlach en zal sowieso trots op mijzelf zijn.

Gaan jullie nog meedoen aan hardloopevenementen ? En welke raad jij mij aan om aan mee te doen?

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen