maandag 29 december 2014

TAG- It's Christmas Time




Sorry jongens, het is een flinke stilte hier waar ik mij erg van bewust ben! Hier komt snel duidelijkheid en uitleg over, dat beloof ik! Om toch even wat te posten en om in de sferen te blijven van de afgelopen dagen, heb ik ik hier een Christmas time tag voor jullie. Ik hoop dat jullie een geweldige kerst hebben gehad met heel veel liefde en warmte. O en de cadeautjes en eten zijn ook leuk natuurlijk!




Wat is je favoriete kerstfilm? 

Dat zijn er twee, namelijk Annie en Scrooge/A Christmas Carol. Hoewel ik Annie dit jaar niet heb gezien, kijk ik hem normaal elke kerst wel een keer met mijn moeder. Gelukkig heb ik hem dit jaar op dvd gekregen, dus kan ik hem nu elk jaar kijken.
Scrooge heeft daarnaast gewoon een heel mooi verhaal. Er zijn meerdere versies van dit verhaal, mij maakt het niet zo heel veel uit welke ik kijk, maar elk jaar kijk ik er wel een.


Heb je ooit een witte kerst gehad? 

Ja, gelukkig wel! Hoewel dit ook al weer een tijdje geleden is. Met sneeuw en lage temperaturen heb ik toch een groter kerstgevoel dan wanneer de temperaturen zijn zoals ze nu zijn. Ik hoop dat er volgend jaar weer een flinke sneeuwlaag is met kerst!

Waar breng jij meestal kerst door? 

Ik vier altijd een van de kerstdagen bij mijn vriend en de andere kerstdag bij mijn ouders thuis. Daarnaast viert mijn vriend zijn familie ook kerstavond (24 december), wat bestaat uit cadeautjes uitpakken en lekker snacken. En er ligt altijd een hele berg cadeautjes onder de boom! Toch gaat kerst mij niet om cadeautjes, het is vooral het samenzijn met iedereen en dat jong en oud er dan is.



Wat is je favoriete kerstliedje? 

Dat is Do they know it's Christmas time van Band Aid. Dit liedje laat zien dat er ook een andere kant is met kerst.
Naast dit liedje vind ik ook de cheesy liedjes zoals Last Christmas, All I want for Christmas en I'm driving home for christmas erg leuk.

Open je cadeautjes op kerstavond? 

Zoals hierboven al gezegd doen wij dat inderdaad op kerstavond. Thuis bij mijn ouders hebben we dit op tweede kerstdag gedaan! En wederom ben ik verwend, een dekentje voor op de bank, taartblik, party&co summer edition, de dvd Annie en het boek 'Toen ik je zag' van Isa Hoes.

Naar welke tradities met kerst kijk je het meest uit dit jaar? 

Het samenzijn, daar kan namelijk niks tegenop. Dat zowel jong als oud zijn moeite heeft gedaan om te komen, dat iedereen mooi gekleed is en dat we samen genieten van de dag. Natuurlijk is het lekkere eten ook mooi meegenomen, maar dat weegt niet op tegen al die lieve mensen die dan om mij heen zijn.



Is je kerstboom echt of nep? 

Wij hebben thuis een echte nepperd. En dit jaar hangt er koperen ballen in, mooie kleur vind ik dat.

Wat is je favoriete kerst eten/snoep? 

Ik heb niet echt een favoriete snoep, omdat ik gewoon geen snoeperd ben. Maar wat betreft eten kan ik wel helemaal los gaan. Bij mijn vriend maken ze met sommige gelegenheden lumper, dat is staafje rijst met daarbinnen vlees en dat is zo lekker! Maar van oliebollen kan ik ook zo genieten, heb er nog geen gehad, maar met oud en nieuw ga ik LOS!
Daarnaast vind ik het lekker om te gourmetten met kerst of een lopend buffet. Wat ik ook ooit nog wil doen is om met een paar mensen te gaan eten en dat dan een duo het voorgerecht maakt, een duo het hoofdgerecht etc.


Eerlijk zijn! Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever? 

Heel eerlijk, dan is het toch een 50/50 situatie. Ik vind het heel leuk om cadeautjes voor anderen te kopen, maar mijn budget laat dit niet altijd toe en ik vind het ook wel erg moeilijk om dat ene perfecte cadeautje voor die persoon te kopen. Toch is het altijd fijn als je ziet dat iemand er echt blij mee is.
Andersom zijn cadeaus krijgen ook heel leuk! Een ander heeft moeite gedaan voor mij en soms zijn het echt dingen die je nodig bent alleen zelf geen geld of tijd voor had.

Wat is het beste kerstcadeau wat je ooit hebt gekregen? 

Dat is niet specifiek een ding. Van mijn vriend heb ik de afgelopen twee jaar hele mooie cadeaus gekregen waarin ik zag dat hij echt de moeite had genomen en had nagedacht over wat ik mooi zou vinden. Maar het zijn ook de cadeautjes van mijn ouders ook al spreken we dan af om alleen cadeautjes te kopen voor diegene die we hebben met lootjes trekken.
Maar het belangrijkste en mooiste vind ik altijd het samen zijn, niet voor iedereen is dat vanzelfsprekend.

Wat is jouw droomplek om te bezoeken met kerst? 

Het lijkt me leuk om een keer kerst te vieren op een plek waar het met kerst helemaal uitbundig uitgepakt wordt of juist waar het heel warm is. Dus kerst in Engeland zie ik wel een keer zitten of kerst in Australiƫ.

Ben je een pro in inpakken of faal je hard? 

Ik faal daar hard in. Daarom ben ik mijn lieve mama en vriend dankbaar, want die zijn pro in inpakken.



Maak je goede voornemens voor het nieuwe jaar? 

Yes! En elk jaar weer. Sommige neem ik al een aantal jaren met mij mee, haha! Voor volgend jaar zijn mijn goede voornemens:
-Een einde maken aan mijn lichaam/gewicht/eet issues.
-Leren koken en bakken.
-Niet meer aan mijn vingers/nagels pulken wanneer ik gestrest of nerveus ben.
-Beter mijn agenda bijhouden.

Zo ja, hou jij je eraan? 

Nou meestal wel, maar sommige neem ik dus al een aantal jaren mee. Maar volgend jaar zal ik een review over het jaar 2015 schrijven en zullen we zien!

Wat maakt kerst zo speciaal voor jou? 

Voornamelijk de gezelligheid en liefde. Tijdens mijn eetstoornis kon ik nooit echt genieten van kerst vanwege het eten. Nu vind ik kerst 'The most wonderfull time of the year'. Gewoon het samen zijn en dat het gezellig is.



Ik hoop dat jullie een hele mooie kerst hebben gehad, met liefde, gezelligheid en lekker eten. Voor nu wens ik jullie alvast een fijne jaarwisseling! 

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen