zaterdag 1 november 2014

You're hot!




Putjes in je billen, benen die tegen elkaar wrijven, dunne schouders, brede heupen, weinig borsten of juist het tegenovergestelde. Veel vrouwen kijken naar wat ze ze anders willen hebben, in plaats van wat al mooi aan ze is. Maar waarom focussen op dat wat JIJ niet mooi vindt, als je zoveel mooie eigenschappen hebt. En daarnaast wat jij niet mooi vindt, kan een ander wel mooi vinden.

Steeds meer besef ik dat het zo'n zonde is, al die jaren dat ik mijzelf niet mooi heb gevonden. Als ik straks op mijn tachtigste in het bejaardentehuis zit, wil ik niet mijn zelf haat bespreken. Nee, dan wil ik vertellen hoe mooi mijn leven is geweest tot dan. Maar als ik nu over mijn leven vertel, is het grotendeels over mijn minachting en onzekerheid over mijn lichaam. Mijn lichaam is mooi en het werkt zoals het hoort. Elk lichaamsdeel heeft zijn functie en alleen daarom al moet ik het liefhebben. Dat ik slechthorend ben dat zij zo, maar dat doet geen afbreuk op wie ik als persoon ben. Mijn voeten brengen mij daar waar ik heen wil, mijn handen kunnen iets vastpakken, mijn armen kunnen iemand knuffelen, mijn ogen kunnen zien. Elk lichaamsdeel werkt.

Dus heb je putjes in je billen, je bent nog steeds een mooi persoon en je hebt billen om op te zitten! Heb je brede heupen, dan ook ben je nog steeds een mooi persoon en je hebt curves om te dansen en om je handen in te zetten.
Zijn jouw borsten niet zo groot, nog steeds ben je een mooi persoon en je kunt leuke bh's kopen.

Iedereen heeft zijn onzekerheden, maar laten we dat omzetten in iets moois. Zijn er mensen die hier kritiek op hebben, moeilijk en pijnlijk, maar de enige die wat over jouw lichaam mag zeggen ben jij zelf! Vaak onthouden we kritiek beter dan complimenten, maar focus je op dat laatste. Schrijf ze desnoods op. En geef je zelf elke dag een compliment, want je bent mooi!


Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen