zaterdag 22 november 2014

Food-tag



Afgelopen week ben ik deze tag op verschillende sites tegen gekomen, de Food-Tag. Hierbij gaan 25 vragen over eten, wat ik lekker vind en wat niet. En aangezien ik heel veel van eten hou, vul ik hem met alle liefde in. En vergeet vooral niet te vertellen wat jouw lievelingseten is en neem de tag over!



1. WAT IS JE FAVORIETE ONTBIJT?Het liefst eet ik een heel uitgebreid ontbijt. Met pannenkoekjes, ei, croissantjes, fruit, suikerbrood en nog veel meer. Natuurlijk niet allemaal even gezond, maar wel erg lekker. Echter eet ik thuis meestal een kom yoghurt met banaan of met appel en kaneel. Vaak met een gekookt eitje er bij en een glas optimel. Dit probeer ik af te wisselen met crackers en brood. Maar als ik het voor het zeggen had, dan toch die pannenkoekjes en alles. 
2. HOE DRINK JE JE KOFFIE?Niet! Koffie is niet aan mij besteedt. Tenzij we de Frappuchino van de Starbucks nemen met karamel of de ijskoffie van de Hema. Voor de rest drink ik geen koffie, doe mij maar thee. 
3. WAT ZIT ER OP JE LIEVELINGSBROODJE?Mijn lievelingsbroodje is een waldkornbol met gesmolten brie en daarna komkommer en sla er bij. Of een broodje met filet american en een gekookt eitje. Heerlijk!

4. SOEP OF SALADE?Soep en dan vooral snert/erwtensoep of bruinebonen soep. Dat laatste is gewoon mijn all time favoriete eten. 


5WAT IS JE FAVORIETE KOOKBOEK?Eigenlijk heb ik helemaal geen kookboeken op die van weight watchers na. En zelfs uit die boeken heb ik nog veel te weinig recepten gemaakt. Iets wat hoog op mijn lijstje staat is dat ik echt vaker moet koken. Anders woon ik ooit op mijzelf en kan ik alleen een ei bakken. 
6. NOOIT MEER HARTIG OF NOOIT MEER ZOET?Nooit meer zoet! Ik hou van hartig, al zijn de begripsdefinities hier wel erg verschillend. Voor mij is hartig koekjes en chocolade. Zoet is voor mij snoepjes en drop. Dus absoluut doe mij maar hartig. 
7. WELKE KEUKEN (LAND) IS JOUW FAVORIET?De Indonesische en Arubaanse. Het is altijd een feestje om bij mijn vriend zijn familie te mogen eten. Thuis is het voornamelijk Hollandse kost en dat is niet iets waar je mij blij mee maakt. Doe mij maar Gado Gado, Lumper, gebakken banaan en rijst. Geen aardappels. 
8. WAT IS JE FAVO FOOD FILM?Bijna iedereen antwoordt hier: Chef! En ik moet eerlijk bekennen, deze film heb ik nog niet gezien.... Maar welke ik wel heb gezien en ook leuk vind zijn Chocolat, Ratatouille, Julie & Julia en mijn jeugdsensatie: Charlie and the chocolat factory. 

9. WAT IS JE MEEST ULTIEME GUILTY PLEASURE?De meeste guilty pleasures van mij zijn niet zulke hele gezonde. Daar hoef ik mij in principe niet schuldig om te voelen, zij het dat ik soms dooreet totdat ik misselijk er van ben. Zo kan ik in mijn eentje best een hele rol Oreo koekjes op. En ik denk ook wel twee, dit heb ik alleen nog nooit geprobeerd. Daarnaast schep ik altijd twee keer bruine bonensoep op, ook al ben ik al hartstikke zat van de eerste keer. En, al was dat vroeger meer dan nu, ik eet overal appelmoes bij. Maar dan ook echt overal, bij de bami, bij de macaroni, bij patat, bij aardappelen. Echt overal. Dit is nu dus wel minder!
10. WIE IS JE GROOTSTE INSPIRATIEBRON?Wat betreft eten heb ik niet zo zeer een inspiratiebron, toch sla ik wel altijd alle recepten op van Cherryfizz. Al haar recepten zien er zoooooooooo lekker uit! Dus zo gauw ik op mijzelf ben en een grotere keuken tot mijn beschikking heb ga ik alle recepten na maken. 
11. THUIS KOKEN OF UIT ETEN GAAN?Uit eten gaan! Maar niet elke avond, dit is iets speciaals en wil ik ook graag zo houden. Het is gewoon heerlijk om op je wenken bediend te worden, nieuwe gerechten uit te proberen en niet zelf hoeven te koken. En lopend buffet vind ik ook leuk! Zoveel eten als je wilt. 
12. HIGH END OF LOW PROFILE?Low Profile, eten hoeft absoluut niet veel te kosten om lekker te smaken. Juist die kneuterige restaurants daar hou ik van. En in mijn beleving krijg je in zulke restaurants altijd meer eten voorgeschoteld dan in hele dure restaurants. 

13. WAT IS JE LIEVELINGS RESTAURANT?Ik heb niet specifiek een lievelingsrestaurant. Toch vind ik het wel altijd leuk om te eten bij PiriPiri, dit is een kip restaurant en voldoet aan mijn kneuterigheidsfactor.
14. BOODSCHAPPEN DOE IK BIJ..Aangezien ik nog thuis woon doet meestal mijn moeder de boodschappen. Dit is elke keer weer verschillend waar zij het vandaan haalt. Albert Heijn, Lidl, Aldi of Jumbo. 
15. HET LEKKERSTE DAT IK OOIT GEGETEN HEB IS…In Berlijn heb ik ooit spaghetti a la broccoli gegeten en in mijn beleving moet ik hier ooit nog een keer weer eten. Het is een gerecht met vlees, maar toentertijd was ik nog vegetariër en heb ik het vlees achterwege gelaten. Maar dit was zo lekker! In Bulgarije heb ik ooit een stoofpotje gegeten met heel veel groente, in diezelfde vakantie heb ik dit vier keer gegeten. En wat ik niet mag vergeten is de burgers van het Hard Rock Café. In Amsterdam heb ik hier een keer met mijn vriend gegeten en het was DE perfecte hamburger. Tot slot de foto hier helemaal bovenaan, daar at ik de perfecte kip!
16. WAT IS JE FAVO COKCTAIL?Niet... ik drink namelijk geen alcohol. 


17. KOFFIE MET GEORGE CLOONEY OF HESTON BLUMENTHAL?Dan toch maar een kopje thee met Heston Blumenthal, hij mag mij wel leren om  wat simpele maar overheerlijke gerechten te kunnen bereiden. 
18. WAT MAG NIET ONTBREKEN IN JOUW KEUKEN?Een wokpan, zout, olijfolie en iemand die goed en lekker kookt. 
19. MIJN FAVO SNACK IS…Te veel wat elke keer weer anders is, maar op dit moment liga's, speculaas, oreo. Ja vooral oreo! En om dan toch iets gezonds te noemen, appel met kaneel. 
20. WAT ZIT ER OP JOUW PIZZA?Heel veel groente en dan met name champignons en ui, heel veel kaas en vlees. Als ik pizza eet is dat vaak een van de New York Pizza, dan doe ik twee helften waarvan een de vijf kazen pizza is en de andere helft verschilt, maar mijn favoriet is kip piripiri. 
21. WAT LUST JE ECHT NIET?Zuurkool, zilveruitjes, brinta, rijstepap en blokjes kaas. 



22. MIJN FAVORIETE FOODBLOG IS..De enige foodblog die ik volg is Culy, ze zijn erg breed in wat ze posten, zowel recepten als handige tips voor in de keuken. 
23. HET GEKSTE DAT IK OOIT GEGETEN HEB IS..Krokodillen- en kangoeroevlees. En allebei heel erg lekker!
24. WAT STAAT ER OP JE FOOD BUCKET LIST?Sowieso het hard rock café, maar dan op andere plaatsen. Ik wil dus een keer naar die in Londen, Brussel, Barcelone, Berlijn, etc. En ik wil ooit naar de Wereldburgers in Groningen. En naar de Peppermill hier in mijn woonplaats.
Wat betreft eten wil ik ooit nog saoto soep proberen en lokale gerechten van waar ik op vakantie ben. 
25. IK KAN NIET LEVEN ZONDER..Brood, ik ben echt een brood eter. Met welk beleg dan ook en of het nou 's ochtends is of diep in de nacht het liefst eet ik brood. 

Liefs,
Naomi








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen