vrijdag 19 september 2014

Schooltag



Sorry, sorry, sorry en dat maal duizend. Ik weet dat ik al heel lang niks van mijzelf heb laten horen en dat geen enkel excuus dat kan verklaren. Tsjah, ik ben op vakantie geweest en ja school is weer begonnen, maar er waren echt wel wat dagen dat ik een stukje had kunnen schrijven. Mijn laptop is vaak genoeg open geweest, maar de behoefte om te schrijven was wat minder. Nu ben ik er weer, nog steeds onregelmatig, maar ik ben er weer!

Vandaag dus met een 'schooltag', want de scholen zijn weer begonnen en ook ik mag weer hard aan de bak. Via Shirley, van o.a. mommytobe en styleguide, kwam ik op deze tag, maar dan via haar blog shirleyschrijft. Grotendeels weten jullie al hoe ik mijn schoolperiode heb doorlopen, maar er zullen vast nog vragen zijn waarvan je het antwoord nog niet wist.



Hoe oud ben je en zit je nog op school?Ik ben 21 jaar (bijna 22!!) en ja ik ga nog naar school!

Welk niveau(s) heb je gedaan?Als we mijn hele studieloopbaan bij langsgaan, dan ben ik begonnen op de peuterspeelzaal in Deventer. Het eerste jaar van mijn basisschool heb ik daar ook gevolgd op een Katholieke basisschool. Daarna kwamen we in Hoogeveen te wonen waar ik naar een openbare basisschool ben gegaan. Na acht jaartjes hier ging ik naar het voortgezet onderwijs, Havo it was waarvan een jaar VWO. De havo sloot ik in een keer af en toen werd het PABO, wat ik een half jaartje heb gedaan. Nu doe ik dus toegepaste psychologie, wat net als de PABO een hbo studie is.


Vind je school leuk?
Ik ben geen echte 'student', in de zin dat ik studeren moeilijk vind. Planning en orde zijn niet mijn sterkste punten. Toetsen en voor de klas staan leveren mij stress op. Maar de tijden en de vakanties daar in tegen, zou ik niet anders willen. En als ik terugkijk op de middelbare school, dan zou ik het zo weer over doen, wellicht denk ik dat ook over studeren wanneer ik werk.

Wat vond je het leukste vak op school?
Op zowel de basisschool als de middelbare school was dat geschiedenis, op de basisschool iets meer omdat het daar een stuk gemakkelijker was. Vooral de tweede wereldoorlog interesseert mij heel erg. Wiskunde vond ik ook erg leuk, tenminste als ik het snapte.        

                                                         

Wat vond je het stomste vak op school?
Op de basisschool weet ik niet echt, volgens mij toch rekenen, maar meer omdat het altijd zoveel was en iedereen zo snel werkte en ik was toen al en slome werker. Op de middelbare school was dat Duits, scheikunde en natuurkunde. Duits omdat ik al die naamvallen op een gegeven moment echt te veel vond, scheikunde en natuurkunde gewoon puur omdat het mij niet lag. Exacte vakken zijn behalve wiskunde, niet mijn ding.

Hoe laat stond je op om naar school te gaan?
Op de basisschool was dat ongeveer half 8, omdat er werd verwacht dat je om half 9 in de klas zat. Middelbare school was meestal ook rond dat tijdstip, soms iets later vanwege eerste uren vrij. En nu op het HBO is het helemaal verschillend, mijn rooster verschilt per dag, per week. Wel heb ik nu een hele drukke periode, dus sta ik regelmatig vroeg op ook al ben ik vrij of hoef ik pas laat te beginnen.

Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Mijn basisschool stond erg dichtbij waar ik woonde, dus daar ging ik altijd lopend heen, later toen we verhuisden werd dat met de fiets. Naar de middelbare school ging ik ook op de fiets heen. Later werd dit een tijdje met de auto/scooter vanwege mijn eetstoornis. En nu zit ik op het HBO, wat voor sommigen een lange reis is omdat ik van deur tot deur, 1,5 uur reistijd kwijt ben. Het ligt aan hoe vroeg ik moet beginnen of tot hoe laat ik moet, maar als dat vroeg en laat is dan ga ik met de auto of bus. En anders pak ik gewoon de fiets.



Wat voor schooltas gebruik je?
Dat ligt eraan wat voor vakken ik die dag heb. Voor sommige vakken gebruik ik een blocnote en voor andere vakken gebruik ik mijn laptop of tablet. Dus soms heb ik een kleine tas en de andere keer gebruik ik mijn cowboys bag.

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Zoals al vaker gezegd, ben ik niet zo'n beautyliefhebber/make-up gebruiker. Dus meestal zit er alleen een klein flesje parfum en een deodorant in mijn tas.

Wat voor agenda had je vroeger?
Elk jaar koos ik weer een nieuwe uit, eerst altijd bij de PET!, later bij de Hema. Nu mag ik al blij zijn als ik alles juist noteer in mijn agenda.

Wat deed je als de les saai was?
Tekenen, kletsen, eh heel veel kletsen, met mijn mobiel bezig. Spijbelen deed ik eigenlijk nooit en vind ik nog steeds niet zo heel geweldig.

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
School is nog niet klaar, maar ik hoop in de toekomst mijn eigen praktijk te hebben waarbij ik jongeren kan helpen met hun zelfbeeld en eetproblemen.


Vanaf nu hopelijk weer wat meer stukjes en ik hou jullie op de hoogte! School gaat in ieder geval goed, zit lekker in mijn vel en loop grotendeels met een grote glimlach rond.

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen