donderdag 7 augustus 2014

Travel tag



Over zo'n 9 nachtjes zit ik samen met mijn vriend in het vliegtuig onderweg naar Turkije. Onze eerste vakantie samen, maar natuurlijk heb ik al heel wat vakanties in binnen- en buitenland mogen vieren. Om mij weer wat beter te leren kennen heb ik een tag ingevuld die helemaal aansluit op dit moment, namelijk de travel tag. Een vragenlijst over de reizen die ik al gemaakt heb, die ik nog wil maken en mijn mooie vakantie herinneringen.
Lees mee!



Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België, Duitsland, Luxemburg, Spanje, Frankrijk, Engeland, Bulgarije, Polen, Tsjechië en Griekenland. Dus zoals je kunt zien, nog niet  buiten Europa geweest.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Bali, eigenlijk gewoon heel Indonesië. En die reis gaat er ook echt nog wel een keer van komen. Daarnaast staat ook Australië erg hoog op dat lijstje. Al vanaf groep 7 wil ik er ooit naar toe en nu ik er een vriendin heb wonen is die wens alleen maar groter geworden.

Wat is jouw meest ideale vakantie?
Toch wel de zon, zee en strand vakantie. Ik hoef geen super actieve vakantie, maar wil wel wat van de omgeving zien. Dus liever lui dan moe dagen afwisselen met 'actieve' dagen waarin we wat van de omgeving bekijken. Een zwembad, airco, goede bedden en lekker eten zijn wel belangrijke punten. Ik vind het lekker om lokaal eten te proeven, maar ook dat als we in het hotel eten, dat dit goed verzorgd is.

Daarnaast dan ook op vakantie met mijn ouders of met mijn vriend, ook al wordt dit de eerste echte vakantie samen, ik ben er van overtuigd dat het een perfecte vakantie gaat worden.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Berlijn, vooral omdat ik er toen met mijn vader maar heel kort was en vooral om de tweede wereldoorlog overblijfselen/musea te bekijken. Ik wil nog meer van Berlijn zien, proeven en ontdekken.
Daarnaast heb ik een ruimte in mijn hart voor Griekenland. Als klein meisje ben ik er geweest en vorig jaar ook. Echter houd ik wel van het Griekenland met witte huisjes, bergen en ezels. En is Chersonissos leuk voor een keer, maar niet dat stukje wat ik in mijn hart heb.


Laat je allerleukste vakantiefoto zien!
Aangezien ik nooit kan kiezen, kan ik dit ook nu niet. Dus daarom niet een foto, maar zoals je ziet meer dan een.

Ondanks dat Turkije de eerste 'echte' vakantie samen wordt, zijn we in oktober vorig jaar ook al een paar dagen naar Limburg geweest. Een vakantie waaruit bleek dat we wel erg op een lijn zitten en weer een extra bevestiging hoe goed het tussen ons zit!



De foto opzicht is niet zo bijzonder, maar dit was samen met mijn vader in Berlijn. Dat jaar er voor waren we naar Polen geweest vanwege de concentratiekampen en hier (in 2008) gingen we naar Berlijn om daar de overblijfselen van de tweede wereldoorlog te bezoeken. Ik vind het fijn dat mijn vader zulke reizen met mij heeft gemaakt en die zal ik daarom ook altijd koesteren. Deze foto is ook gemaakt na mijn behandeling en ik kon met een gezond gewicht ook veel meer genieten en doen, dan toen ik nog ondergewicht had. 


Vroeger stonden wij altijd op de camping, ook al was het in Nederland, ik vond het heerlijk. Eigenlijk is deze foto een samenvatting voor alle vakanties die ik met mijn ouders heb gehad. Hoe vaak zij hun eigen belangen en wensen wel niet opzij hebben gezet voor de wensen van mij en mijn broertje. En hoe vaak mijn vader mij wel niet achterna rende wanneer ik in zo'n kinderauto zat of dat mijn moeder met me mee ging knutselen.
Deze foto vertelt trouwens ook wel een grappig verhaal. Zie je die doos om mijn middel? Dat was een 'auto' en hiermee moesten wij (alle deelnemers) om de grote vijver heen rennen alsof het een race was. Halverwege had iedereen mij ingehaald voor mijn gevoel en ben ik blijven staan. Uiteindelijk kwam deze jongen (inmiddels dus een man) mij ophalen en ging ik zo over de finish!

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Nee, dit is nog nooit gebeurd. Maar wat niet is, kan nog komen!

Met wie ga je meestal op reis?
Voorheen was dat mijn ouders en broertje of met mijn ex. Nu zullen dat heel veel vakanties zijn met mijn lief!


Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? 
Met allebei mijn ouders ben ik al eens weggeweest. Met mijn vader naar Polen en Berlijn, met mijn moeder naar Parijs. Graag zou ik nog heel wat reizen met mijn vriend willen maken, maar het lijkt me ook leuk om een keer een reis met mijn broertje te maken.


Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Mijn vriend, wat boeken, eten, een lekker comfortabel bed en anti muggen spul. O en een vliegticket mocht ik weer naar huis willen!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar? 
Vroeger gingen wij best wel vaak in Nederland op vakantie, elke keer wel een ander vakantiepark, waardoor ik al best veel van Nederland heb gezien. Vaak waren dit parken van Landal, Centerparks of Roompot. Twee jaar geleden ben ik nog met mijn ouders, broertje en een vriend van mijn ouders mee naar Limburg geweest. Het was heerlijk weer, een grote plas waar we konden zwemmen en het bed lag goed, dus ik vermaak mij dan prima!
Nederland heeft mooie vakantieplekjes, zo vind ik Texel, de Veluwe en Zeeland hele mooie plekken om vakantie te vieren. 

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Pfoeh, dat is een lastige. Dan kies ik nu voor een attractiepark, omdat ik pas geleden nog naar de Beekse Bergen ben geweest met mijn vriend. Deze adrenalinejunkie houdt wel van een beetje snelheid!


Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Een zonvakantie, absoluut! Ook al ben ik nog nooit op skivakantie geweest, ik hou gewoon van een zon, zee en strand vakantie. 



Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Ik heb niet specifiek één vakantie herinnering. Al mijn vakanties waren leuk, omdat je dan in een hele andere sfeer bent dan wanneer je thuis zit. Je bent vaak rustiger, niets moet alles mag en laat ook minder snel je humeur door verpesten. 
Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Niet zo zeer een vakantie dat wij weg waren, maar wij hebben twee honden gehad die wij allebei toevallig in de zomervakantie moesten laten inslapen. Vorig jaar een hond en toen ik een jaar of 13 was ook een. Het geeft wel even een andere dimensie aan een normaal zo zorgeloze tijd. 


Waar zou je nooit op vakantie gaan? 
Ik ben eerder van zeg nooit 'nooit' maar conflictlanden of landen waar het gewoon door iedereen afgeraden wordt om heen te gaan, vermijd ik ook liever. 

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie? 
Tot nu toe staat alleen Turkije nog op de planning, maar je weet maar nooit!

  Voel je vrij om hem over te nemen!

Liefs,
Naomi

1 opmerking:

  1. Een hele fijne vakantie toegewenst :-D
    Ik heb je blog net ontdekt en vind hem heel leuk, ik ga je volgen.

    Liefs Chantall
    www.glamourbyc.nl

    BeantwoordenVerwijderen