dinsdag 8 juli 2014

Zomervakantie!!


Eindelijk is het zover, datgene waar ik al uitkeek vanaf begin september, het is zomervakantie! Ik heb zomervakantie. Vorige week had ik mijn laatste tentamen, waarvan ik eigenlijk had verwacht dat ik hem nog wel een keer over moest doen. Het tegendeel bleek zo te zijn, want gisteren kreeg ik na een heerlijk weekendje weg, mijn cijfer terug, een 7. Dus het weekend is heerlijk afgesloten en mijn vakantie heerlijk ingeluid.

Nu heb ik tot 1 september vakantie, dat betekent 7 weken lang doen wat ik wil doen. Af en toe moet er gewerkt worden, maar voor de rest ga ik vooral leuke dingen doen. Zoals:


Mijn favoriete series bekijken. Op dit moment volg ik Supernatural, Orange is the new black en The Vampire Diaries.
Supernatural: deze serie gaat over twee broers, Sam en Dean Winchester. Samen lossen zij allerlei bovennatuurlijke misdaden op, hierbij kun je denken aan heksen, kwaadaardige geesten, demonen, weerwolven en zelfs dingen waarvan je het 'bestaan' niet wist. Met de Impala van Dean reizen ze door heel Amerika om deze zaken op te lossen. Soms verwijzen de afleveringen naar Amerikaanse legendes, soms draait een heel seizoen meer om een onderwerp.
Op dit moment ben ik (letterlijk dit moment) aflevering 7 van seizoen 7 aan het bekijken. De serie heeft 10 seizoenen, dus ik vermaak mij de komende tijd nog wel met Supernatural. O leuk extraatje, Dean (Jensen Ackles) en Sam (Jared Padalecki) zijn erg leuk om naar te kijken!


Orange is the new black: overal zie je wel reclame over deze serie. Facebook, op televisie of in tijdschriften. En dat is terecht, want deze serie is zo leuk, dat iedereen hem zou moeten kijken. Het is een serie van Netflix, alleen weet ik niet of hij dan ook echt alleen via Netflix te bekijken is. Deze serie is zo leuk, dat ik erdoor heen vlieg en al weer halverwege seizoen 2 ben. Heel leuk zou je denken, maar seizoen drie komt pas in juli 2015 uit!
OITNB gaat over Piper Chapman die in de gevangenis komt, omdat ze meewerkte aan drugshandel met haar voormalige liefde Alex Vause. Echter had ze na de relatie met Alex een keurig leventje opgebouwd met Larry, haar verloofde. En nu moet ze dan 15 maanden uitzitten in de gevangenis, een vrouwengevangenis wel te verstaan. En al deze vrouwen hebben een eigen unieke persoonlijkheid, waardoor ik niet kan kiezen wie nu mijn favoriete personage is.


The Vampire Diaries: hier was ik al een keer eerder mee begonnen, maar nooit afgemaakt. Halverwege dit schooljaar ben ik opnieuw begonnen en ik vind het leuk! Het gaat over Elena Gilbert en haar broertje Jeremy die bij hun tante zijn gaan wonen nadat hun ouders zijn omgekomen. De serie speelt zich af in Mystic Falls, een plaats met een bovennatuurlijke geschiedenis. Zonder dat ik te veel vertel, heeft dat bovennatuurlijke te maken met vampieren (goh, The VAMPIRE diaries). De vriend van Elena, Stefan, is namelijk een vampier. Later blijken er nog meer mensen in Mystic Falls te wonen die niet helemaal 'normaal' mens zijn. Echter blijkt Elena de dubbelganger te zijn van Katherine, de vrouw die Damon en Stefan (de gebroeders Salvadore) die in 1864 Stefan en Damon veranderd heeft. Deze dubbelganger is nodig om de vloek op te heffen. Welke vloek? Nou... ga daar de serie maar voor kijken! En ook deze mannen zijn niet verkeerd om naar te moeten kijken.


Naast series kijken, ga ik sporten. Nu ik vakantie heb en dus niet hoef te leren voor tentamens, hoop ik meer tijd te kunnen hebben om naar de sportschool te gaan. Nu ga ik meestal rond de 2-3 keer naar de sportschool per week, maar ik wil kijken of dat rond de 4-5 keer peer week kan worden. Natuurlijk blijft het vakantie en wil ik niet mijn vrije tijd daar besteden, maar het brengt mij toch weer een stapje dichter bij mijn doel. En ga ik wel 3 keer per week, dan ben ik ook tevreden. 

Om dichter bij mijn doel te komen, ga ik niet alleen sporten, maar wil ik ook elke week plichtsgetrouw naar de Weight Watchers cursus toe gaan. Ook al heb ik een iets minder goede week gehad, ik moet toch heen gaan. Het is een stok achter de deur en motiveert mij om door te gaan. De laatste paar weken gaat het echt goed, de knop is weer omgedraaid en ik schrijf alles op. Vanavond komt er na de cursus (dinsdag is mijn cursus dag) een iets uitgebreider stuk hierover. 


Ook wil ik deze zomervakantie vaker afspreken met mijn vrienden. Tijdens het schooljaar wonen veel vriendinnen van mij ergens anders, omdat zij op kamers zitten en is het lastig om iets te plannen. Nu zijn de meesten weer thuis, sommigen zelfs al afgestudeerd en zijn er dus meer mogelijkheden om af te spreken. Dus samen in de kroeg de wedstrijden van het Nederlands elftal kijken, een terrasje pakken, naar de bioscoop of gewoon lekker thuis afspreken. Deze zomervakantie ga ik dat meer doen!

En natuurlijk de vakantie naar Turkije met mijn vriend. Om precies te zijn nog 39 dagen en ik zit in het vliegtuig onderweg naar zon, zee en strand. 13 dagen lang samen met mijn vriend genieten! Er zijn nog niet veel plannen voor die vakantie, behalve bruin bakken, genieten, lekker eten, naar een hammam en een toertocht maken. Maar ach, dat zijn eigenlijk ook wel weer genoeg plannen. 


Wat zijn jouw plannen deze zomervakantie? 

Liefs,
Naomi








2 opmerkingen:

  1. Leuke plannen! Succes en fijne vakantie! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :), jouw blog ziet er leuk uit! Nieuwe blog om te volgen.

      Verwijderen