woensdag 2 april 2014

Even een update


Even een korte update, zodat jullie weer op de hoogte zijn en weten wat er de afgelopen tijd is gebeurd terwijl het hier heel stil was!


School:
Zoals al voorspeld, zou ik het druk krijgen en ja ik heb het ook druk gehad en daardoor minder gepost. Maar ik ben er weer, voor even dan in ieder geval, want mijn volgende toetsweek staat al weer met zijn koffers klaar om mij te bezoeken. We rollen van de ene toetsen naar de andere toetsen, met veel stress en spanning. Maar gelukkig heb ik de toets van gisteren gehaald en ben ik weer een stap dichter bij het volgend studiejaar. Nog een toets, dan heb ik 48 studiepunten en ben ik over, dus dat gaat mij zeker wel lukken!

Gezond leven: 
Ik heb mij weer aangemeld bij Weight Watchers en ben zelfs al weer langs geweest. Weight Watchers heeft een nieuwe methode, Super Foods. Hierbij eet je eigenlijk alleen maar groen, een beetje vergelijkbaar met clean eating. Echter mag je twee keer per dag iets nemen, wat bij elkaar 7 punten of minder is. Dit heb ik welgeteld twee dagen volgehouden, waarna ik weer over ben gegaan naar tellen. Mijn voornemen is om het nu te combineren, zowel dagen groen eten als tellen. Zo kan ik op de tel-dagen wel dingen eten die ik lekker vind, maar binnen mijn puntenbudget passen en helpen de groene dagen, de superfoods dagen mij om creatief te koken en te leren eten tot ik verzadigd ben. Ja, een hele zin lang, maar waar het op neer komt is dat ik op de dagen dat ik superfoods eet, niet echt brood kan eten of een koekje kan pakken of zomaar elk avond eten. Terwijl dat op de tel-dagen weer wel kan.
We zullen zien hoe dit verloopt, voor mijn gevoel gaat het tot nu toe erg goed, ik houd alles bij en ik tel. En zoals ze bij Weight Watchers zeggen: Meten is weten!
Volgende week ga ik mij wegen en zullen we zien of het weer werkt!

Dingen waar ik naar uit kijk: 
De zomervakantie, absoluut! Verder kijk ik ook wel uit naar 25 april, dan heb ik namelijk meivakantie! Ik ben geen studentenleven mens, nou ja wacht ik ben een studentenleven mens, als je de toetsen weghaalt. Verslagen maken, presentaties geven en de vrije dagen vind ik heeeeeeerlijk of nou ja he geen problemen mee! Maar ja blijkbaar kunnen ze nog steeds niet op een andere manier je kennis toetsen dan door middel van die verschrikkelijke, stress opwekkende, slaap verminderende toetsen.
En de meivakantie komt echt precies op het goede moment, namelijk na een toetsweek, dus ik heb een week lang de tijd om bij te komen! En en en en en nog leuker, in die vakantie ben ik een jaar samen met mijn lief.


En eigenlijk heb ik niet veel meer te vertellen, zo spannend is mijn leven namelijk niet. School is prioriteit nummer een, ik wil niets liever dan met het derde jaar beginnen. Dus daar gaat veel tijd naar toe. Verder probeer ik tegelijkertijd dus weer af te vallen en te sporten. En tot slot liefde te geven aan de mensen van wie ik hou en leuke dingen met hun doen. Maar eigenlijk, is dat ook wel weer een perfect leventje!

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen