vrijdag 14 maart 2014

Tag: 50 random facts.



Jullie weten al heel veel van mij, maar natuurlijk zijn er altijd nog dingen te bedenken die jullie wellicht nog niet weten. Bij misslipgloss zag ik deze tag voorbij komen en het leek mij leuk om ook 50 random facts van mij met jullie te delen. Eerst maar eens kijken of ik die vijftig wel kan halen.....



1. Veertien jaar lang heb ik geen pannenkoeken gegeten.... Ja veertien jaar lang. Dit omdat ik er een keer heel goed ziek van ben geweest en alleen al bij de geur misselijk werd. Echter drie jaar geleden ben ik uit eten geweest naar een pannenkoekenschuur. Ik heb er een geprobeerd, overwon en werd verliefd op pannenkoeken.

2. Voor de bruine bonen soep van mijn (schoon)mama kun je mij wakker maken.

3. Ik heb vier tattoo's en wil er nog meer!

4. Het liefst draag ik sneakers, Vans, Nike en All Stars zijn mijn favoriet. 35 paar schoenen, maar van schoenen heb je nou eenmaal nooit genoeg.

5. Soms wil ik alleen al naar de bioscoop vanwege de popcorn. Dat doe ik niet, maar als ik er ben, neem ik wel altijd een grote popcorn <3. Zout of course!

6.Ik kan niet tegen hout. Wanneer mijn vingers hier over heen krassen dan krijg ik kippenvel over mijn hele lichaam. Vooral onbewerkt hout of steigerhout....

7.Wederom eten, maar ik hou van bruidsgebakjes. Dat zijn koekjes en helaas zijn ze niet in elke supermarkt te koop, maar gelukkig waar ik woon wel!

Bruidsgebakjes!

8. Voeten vind ik het lelijkste van de mens. Tot een jaar of vier zijn ze mooi, dan heb je nog schattige teentjes en bolle voetjes. Na je vierde levensjaar gaan je voeten er alleen maar op achteruit. Het spijt me maar voeten brrrr.

9. Toen ik dertien was, was ik een diehard fan van Tokio Hotel en omdat Tom een lip piercing had, wilde ik dat ook. Uiteindelijk had ik mijn vader zo ver, maar toen durfde ik niet meer.

10. Ooit wil ik naar Bali, ik heb er foto's van gezien en ik werd spontaan verliefd. Dus Bali staat zeker hoog op mijn lijstje. Net als Australië, Thailand, Ethiopië, Mexico, gewoon rond reizen door heel Amerika en ach dat lijstje is best wel erg lang. 

11. Ik kan niet liegen, behalve dat ik een gigantisch schuldgevoel krijg, begin ik vaak op het moment zelf rood te worden en kun je het in mijn ogen aflezen. En eigenlijk hoor je ook gewoon niet te liegen!

12. Ik drink geen alcohol, rook niet en gebruik geen drugs. De ideale (schoon)dochter niet?

13. Mijn girl crush is Jennifer Lawrence. 



14. Mijn lievelingsbloemen zijn zonnebloemen, pioenrozen en ranonkels. 

15. Als mijn ouders mij niet Naomi hadden genoemd, dan was het Stephanie, Deborah of Vincent geweest. Dat laatste uiteraard alleen als ik een jongen was geworden!

16. Ik heb nog nooit avocado gegeten....

17. en ik ben nog nooit naar de Ikea geweest. Behalve toen ik nog een mini versie van mijzelf was, mijn vader liep de Ikea in, zag hoe druk het was en ging weer opzoek naar de uitgang.
Dus je kunt begrijpen dat ik nog graag naar de Ikea wil en dan onder anderen de gehaktballetjes wil proeven. 

18.Mijn kaak schiet meerdere malen per dag uit de kom....

19. Op dit moment volg ik drie series: Gossip Girl, Grey's Anatomy en Prison Break. Verder vind ik Supernatural en Veronica Mars ook heel leuk!

20. Ik verveel mij nooit, geef mij een jaar huisarrest en zelfs dan kan ik nog een extra jaar er bij willen. 

21. Wanneer er op tv of in een tijdschrift iemand staat die jonger is dan ik, maar waarvan ik dacht dat diegene ouder was, vraag ik mij af of dat door mijn manier van kijken komt of hoe ik er uit zie. Neem nou bijvoorbeeld de meisjes van Geordie Shore, laatst werd Holly 20 (wij lopen een jaar achter dus is ze 21 jaar) in een aflevering. Dan voel ik mij meteen 16. 

Holly en Sophie

22. Over Geordie Shore gesproken, ik kan echt genieten van 'hersenloze' televisieprogramma's zoals Geordie Shore, Jersey Shore, Boer zoekt vrouw, Catfish, etc. 

23. Ik ben koningin in uitstellen. Want zoals nu zou ik eigenlijk ook met school bezig moeten zijn!

24. Door mijn slechthorendheid versta ik dingen soms minder goed, maar soms ook gewoon echt slecht. Zoals het liedje 'Beauty school drop out' van Grease, zong ik altijd mee als 'bwoebie da bwaba'. 

25. Schouders trainen vind ik het minst leuke onderdeel in de sportschool, dus vriendlief als je dit leest: ik wil best alle spiergroepen trainen (biceps, triceps, borst, buik, rug etc.), maar niet mijn schouders..... 

26. Meestal draag ik zwart, grotendeels van mijn kleding bestaat ook uit zwart. 

27. Mijn lievelingsgetal is 27, vroeger vond ik het al leuk dat deze twee een golfje hebben. 

28. De beste films uit mijn jeugd zijn Mathilda, Mary Poppins en Charlie and the chocolatfactory. 

Ondanks dat ik van Johnny Depp hou, moet ik wel het origineel hiervan^^. 

29. Een van de dingen op mijn bucket list is om met een VW-busje door Europa te toeren. Een bed achterin en gaan met die banaan. 

30. Waar ik woon is een brug met daaronder platen waarop geschilderd is. Op een van die platen heb ik geschilderd toen ik in groep 8 zat en elke keer als mensen moeten wachten, omdat de brug naar boven is, kunnen ze naar mijn schildering kijken.

31.Ik heb best veel allergieën: huisstofmijt allergie, hooikoorts, zonneallergie als ik de hele dag in felle zon lig en muggenbulten worden bij mij biljartballen.

32. Als ik mijn laarzen draag met zilveren rinkelgespjes (de bekende laarzen van Sacha), dan moeten de details van mijn broek en sieraden ook zilver zijn. Draag ik mijn bordeaux rode broek met gouden details, dan moeten mijn sieraden ook goud zijn. 



33. Ik ben een adrenaline-junkie en altijd in voor gekke dingen. Motorrijden, tattoo's, hoogtes, maar ook wildvreemden aanspreken en er een gesprek mee voeren, verkleedfeestjes, etc. . 

34. Ik geloof in God, een van mijn tattoo's staat ook voor Hoop, Geloof en Liefde, namelijk het kruisje en ankertje achter mijn oor. Waar het hart dan is? Die heb ik zelf!

35. Samen met mijn vriend kijk ik 'Wie is de Mol?'. We hebben zelfs een weddenschap afgesloten over wie de mol zou zijn. Echter ben ik bang dat hij deze weddenschap gaat winnen. 

36. Ik maak heel vaak webcam foto's, zo zie ik mijn vooruitgang, maar ik vind het ook gewoon leuk om dan uiteindelijk er een filmpje van te gaan maken.




Smile, smile, smile :D


37. Ik ben echt een rommelkont en dan vooral wat betreft sieraden. Hoeveel oorbellen, ringen of kettingen ik wel niet kwijt ben geraakt of oorbellen die hun wederhelft missen. Gelukkig is het voornamelijk H&M spul, maar zo ben ik ook een oorbel kwijt van een mooi setje die ik van mijn mama heb gekregen.... En of ik nou zuiniger ben op mijn armband voor mijn 21ste verjaardag? Die ligt heel eerlijk gezegd bij mijn vriend op zijn nachtkastje. Maar hé, ik ben hem in ieder geval niet kwijt!

38. Ik ben 21 jaar oud, een en twintig, een volwassen leeftijd zou je denken. Toch vind ik Jip en Janneke nog steeds helemaal geweldig. Voor mijn uitzet heb ik al een mat (voor bij de voordeur) met daarop Takkie. En zo verkoopt de Hema ook baby spul met Jip en Janneke er op. Helaas er is geen enkele reden waarom ik dat zou kunnen kopen....

Ja de deurmat die ik heb!


39. Een slechte eigenschap van mij, maar goed niemand is perfect en tegelijkertijd zijn we allemaal perfect, maar ik heb veel bevestiging nodig. Verschrikkelijke eigenschap zelfs, maar ik moet weten dat ik bijvoorbeeld mijn school wel aankan, dat de vriendschap nog goed zit, dat mijn ouders trots op mij zijn en dat mijn vriendje nog gek op mij is. Ugh, ik deel dit om te zeggen dat dus iedereen wel zo zijn dingetjes heeft.

40. Groen is mijn lievelingskleur.

41. Vroeger wilde ik niets liever dan een gigantische trouwerij, grote jurk en heel veel mensen. Nu, als ik al ooit ga trouwen, wil ik op een mooie warme dag trouwen en daarna feesten in een tuin met al mijn vrienden, familie en lieve mensen die mij dierbaar zijn. Dat er muziek gespeeld word door wie maar wil, dat er veel gelachen word en veel gegeten word.
Wel wil ik heel Amerikaans cliché weggegeven worden door mijn papa.


Zo'n jurk zou ik dan heel mooi vinden. 

42. Op dit moment staat 12 years of a slave, heel hoog op mijn lijstje om gezien te worden. De recensies zijn zo goed!

43. Ik heb jarenlang nagels gebeten, waardoor ze nu allerlei vormen hebben. De een is vierkant, de ander mooi rond en weer een ander er mooi tussen in. Ze zijn eindelijk lang te noemen, maar nu nog eens leren vijlen. 

44. Ik heb geen neusbotje. Daardoor kan ik mijn neus helemaal plat drukken zowel gewoon naar beneden als naar links of rechts. 

45. Mijn vriendin en ik snappen nog steeds niet waarom we niet lekker ongezond voedsel kunnen eten zonder aan te komen. Kom op, we leven in 2014, we hadden allang vliegende auto's, teleportmachines of gelijke rechten voor homo's moeten hebben. Dus ook dat je zoveel kunt eten, van wat je wilt eten, zonder aan te komen. Want stiekem is dat mijn droom, Oreo's, repen chocolade, bakken vol bruine bonen soep en bruidsgebakjes eten alleen al voor het ontbijt. 
Neem dit met een korreltje zout!!!

46. Ik vergeet heel vaak de bijlage bij een mailtje te doen. Wanneer ik voor een cijfer iets moet opsturen of ter afsluiting van een vak, dan vraag ik mij altijd af waarom het zo lang duurt voordat ik een reactie terug krijg of dat mijn cijfer ingevoerd wordt. En als ik dan mijn verstuurde mail nog eens bekijk, zie ik het al: De bijlage weer vergeten. 

47. Mijn broertje en ik lijken TOTAAL niet op elkaar, in geen enkel opzicht, behalve dat we dezelfde achternaam hebben en familie. Qua uiterlijk is er geen enkele overeenkomst en qua innerlijk ook weinig. Hij is blond met blauwe ogen, ik heb bruin haar met groene ogen en ben licht getint. Toch hou ik wel heel veel van hem!

48. Vroeger at ik overal appelmoes bij, echt overal. Nu vind ik het nog steeds wel lekker, maar ik weet dat het vol met suikers zit en nu eet ik het alleen nog bij dingen die ik eigenlijk niet zo lekker vind. Maar eerder dus overal bij, zowel bij de chinees als bij de aardappels, bij macaroni en bij patat, bij rijstgerechten en bij lasagne.

49. Ik lik mijn mes af. Ik weet, misschien nog wel zo'n niet erg goede eigenschap, maar ik doe het wel. Ik ga dan niet weer met dat mes in de pot hoor!

50. Ik geloof oprecht dat elk paar sokken, een linker- en een rechter sok heeft, zodra je ze eenmaal aan hebt gehad. Veel mensen trekken hun sokken gewoon aan zonder te kijken voor welke voet hij bedoelt is. Nou geloof mij, je hebt wel degelijk een linker- en een rechter sok. Mits je na het wassen van sokken gewoon random sokken bij elkaar stopt, dan heb je misschien wel twee linker en twee rechter sokken samengevoegd. 


Op de foto gezien is de sok links, voor je linkervoet en de sok rechts voor je rechtervoet. Dit kan ik zien omdat hij een beetje uitloopt, daar waar je dikke teen hoort te zitten. 



Ik heb er ontzettend lang over gedaan om 50 feitjes over mijzelf te bedenken. Deze post ben ik al een aantal dagen geleden begonnen en elke dag bedacht ik er weer een paar bij. Ongetwijfeld dat nu ineens het ene na het andere feitje mij te binnen schiet, maar die zal ik dan opschrijven voor een eventuele tweede keer!

Wat zijn grappige of leuke feitjes van jou? Voel je ook vrij om de tag over te nemen, laat een reactie achter zodat ik hem ook bij jou kan lezen. 

Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen