vrijdag 3 januari 2014

Au revoir 2013, come in 2014



2013 is tot zijn einde gekomen en het is al drie dagen lang 2014. Drie dagen waarin mensen met hun voornemens zijn begonnen, gestopt of helemaal geen voornemens hebben bedacht. Maar het zijn ook dagen dat we hebben kunnen terugblikken op 2013, een jaar die voor mij persoonlijk goed was. Ik neem jullie graag mee terug in de tijd, even weer 2013 overkijken, genieten van de mooie momenten van toen en even stil staan bij de minder mooie momenten.
Daarna gaan we vooruitkijken, want ja ik heb goede voornemens voor 2014.

2013, 12 maanden en 365 dagen die weer voorbij zijn gevlogen. Ja, wat ze zeggen klopt, hoe ouder je wordt hoe sneller het voorbij gaat. En misschien komt de dementie daar dan ook bij kijken, want zonder Facebook en Instagram wist ik niet helemaal meer wat ik heb gedaan het afgelopen jaar.

Januari:
Ja ik vind het heel moeilijk om te bedenken wat ik in januari heb gedaan. Veel verder dan elke zaterdag tot 's ochtend vroeg uitgaan, kom ik niet echt. Maar zulke maanden mag je best hebben, het is voor mij een inhaalslag geweest. Verder:
-Was mijn lieve broertje jarig, 18 jaar jong en ik ben trots op hem. Hij heeft het niet makkelijk gehad, maar slaat zich overal doorheen.
-Ging ik heerlijk uiteten met vrienden.
-Boekte ik ook mijn vakantie met twee vrienden, helaas moest een daarvan na vijf minuten al weer annuleren. Zijn werk deed moeilijk.
Kerst 2012 met mijn broertje.
Echt hierna beleefde ik het toppunt van zat/vol/teveel gegeten
 
 
Februari:
-Waarin ik elke zondag begon te sporten samen met een vriendin, dit na nog steeds elke zaterdagnacht uit te gaan. Ja zondag was brakdag.
-Ik kocht mijn motor, als een kind in een gigantische snoepwinkel, zo blij was ik. Helaas heb ik het afgelopen jaar te weinig ritjes gemaakt, laten we daar in 2014 een verandering in brengen!
-Mijn lieve vriendinnen waren mijn Valentijns.


Mijn motor!
Maart:
Ja anders dan de maanden januari en februari, ligt maart nog goed in mijn geheugen.
-In maart leerde ik mijn vriend kennen.
-Ging ik met een vriendin naar Lover of Loser een theatervoorstelling ging, en ja deze was leuk ook!
-Ik keek voor de de 100ste keer the Notebook en citeerde zin voor zin met mijn vriendin.
-Ook ging ik op visite naar weer een andere vriendin, een vriendin waar ik al 16 jaar vriendschap mee deel, zij was gaan samenwonen.
-Tot slot was het ook de maand dat ik de weddenschap met mijn toen nog 'lover in wording' verloor en geheel tegen de regels in, onze eerste date betaalde.
De perfecte film.
 
 
 April:
-De maand dat ik al zo lang een liedje in mijn hoofd had en uiteindelijk hem geneuried heb aan de telefoon voor een vriendin. Welk liedje het uiteindelijk was? LIQUIDO - NARCOTIC, niet meer niet minder.
-Ik ging sinds lange tijd blij van de kapper weg, mijn haar was precies goed
.
 

Soms is de kapper enger dan de tandarts, toch kwam ik er dit keer blij vandaan.

-Helaas moest ik deze maand ook weer beginnen met het vak Biologische psychologie, het enige vak dat ik nog moest halen voor mijn propedeuse. Ik heb bijles gevolgd en ging naar elke hoorcolleges, want ik moest en zou dat vak halen.
-Het was ook de maand van twee koninginnennachten, namelijk die van Groningen en die van Hoogeveen. Die eerste vierde ik met vriendinnen, de tweede voornamelijk met mijn 'lover in wording'. Alleen 30 april zou altijd specialer zijn, omdat in die nacht mijn 'lover in wording' naar lover veranderde.

Koninginnenacht met vriendinnetje


Mei:
Mei ging ik in met een glimlach, een gigantische glimlach die eigenlijk sindsdien niet weg is geweest. Een glimlach met Bevrijdingsdag, dansend met een vriendinnetje op Di-rect en heel veel andere bandjes. Een glimlach terwijl ik tegen een schutting fietste, omdat ik zo'n haast had om naar een lokaal festival te gaan waar mijn lover op mij wachtte. En een glimlach op dat festival.
Summerloverz 2013
 
-Ik stond ook zonder geld bij de benzinepomp, waar ik gelukkig gered werd.
-Deze maand leerde ik keihard voor mijn Biologie toets.
-Had ik mijn eerste echte krachttraining.
-Sprak ik heel veel af met vriendinnetjes.

Juni:
Juni is zo'n maand dat het echt perfect weer is, zonder jas met zonnebril weer. Maar tijdens deze maand kon ik daar niet volop van genieten.  Ik had een kluizenaarsleven, moest keihard blokken voor mijn toets, maar dat was allemaal niet voor niks geweest. Want, ja na al die maanden blokken, had ik biologie gehaald en daarmee ook mijn propedeuse.

Propedeuse
Je begrijpt wel dat ik een vreugdedansje heb gedaan.
 
Juli:
- Deze maand begon met een shoptripje naar de Primark, waar ik natuurlijk niet zonder lege handen ben weggekomen.

Shoppen, shoppen en nog meer shoppen

-Omdat vriendlief 12 dagen naar Portugal ging, gingen we de avond van te voren uit eten. Gelukkig bestaat whatsapp en had ik dagelijks contact. En had ik de eerste paar dagen veel afleiding omdat ik met mijn ouders naar Zeeland ging.

In Zeeland met mijn broertje

 Toen hij terugkwam hebben we drie dagen lang gezwommen en in de zon gelegen.


Het was ook een maand waarin ik volop skeelerde op mijn halve wieltjes. Alleen of met vriendinnetje.


16 jaar vriendinnetjes
 
Deze maand kocht mijn vriend ook kaartjes voor Ajax-Go Ahead Eagles, aangezien op mijn bucketlist stond dat ik ooit een voetbalwedstrijd wilde zien in het echt.

Een ding waar ik het heel erg moeilijk mee had dit jaar, was het laten inslapen van mijn monstertje.

 
 
Augustus:
-Ik maakte kennis met pitch en putt verloor met een punt verschil van mijn vriend.
Pitch en Putt
-Ik ging voor de avond van mijn vakantie uiteten met lief, dit maal bij PiriPiri, een restaurant waar ik als klein meisje vaak kwam met mijn ouders. Echt de kip daar is Heerlijk!
-Ik heb 15 dagen op Chersonissos vertoefd, ik ben bruin geworden, ik heb heel veel gegeten, in de zon gelegen en gefeest. Maar ik zat ook onder de muggenbulten, zonneallergie en miste de mensen thuis. 15 dagen is iets te lang om op een en dezelfde plek te verblijven. Het was ook de vakantie dat mijn eigen mobiel stuk ging.
Colour feestje fissa party
Het was ook de vakantie dat ik mijn vierde tatoo liet zetten. Een V, voor mijn broertje.





Tattoo 4
-Bij thuiskomst showde vriendlief zijn motor en hebben we dat weekend samen ons eerste ritje gemaakt.
-Met twee lieve vriendinnen hebben we (hopelijk) een nieuwe traditie in gezet, namelijk de hema-ijskoffie date.
 
September:
-School begon weer, voor mij weer het tweede jaar, omdat ik nog niet al mijn punten heb gehaald. Iets wat ik nu wel ga doen hoor! Goede voornemen it is.
-Ik ging voor het eerst naar een Sneak Preview, ik ga graag naar de bioscoop maar hou niet van verassingen. Ik wil dan graag weten wat ik te zien krijg en of ik mijn geld niet verspil. Nou nee, het was een goede film: White house down.
-Samen met lief ging ik (och och och wat komt hij toch vaak voor in dit overzicht <3) übertoeristje spelen in Amsterdam. Ik heb voor het eerst het Vondelpark en de P.C. Hooftstraat gezien, daarnaast hebben we door het centrum geslenterd en hebben we de vrouwen van plezier gedag gezwaaid.
De dag werd afgesloten met een heerlijk boottochtje door de Amsterdamse grachten.
-Er werden ook heerlijke bananenpannekoekjes gemaakt, die heerlijk hebben gesmaakt.
Bananenpannekoekjes
-Naast bananenpannekoekjes, werd er nog meer gegeten. Met mijn lieve vriendinnetjes wel te verstaan, een echte eetdate.
Lieve studie vriendinnetjes
 
-Ook ging ik naar de film the Conjuring, eindelijk weer een horrorfilm die wat beter was dan al het andere. Want ook naar Mama ben ik geweest, maar wat een huiler was dat einde.
Wedstrijd Ajax-GAE
-Eindelijk kon ik iets van mijn bucketlist afstrepen, namelijk een voetbalwedstrijd zien. De wedstrijd Ajax- Go Ahead Eagles.
Oktober:
-Mijn vriendinnetje uit Australië heeft vliegtickets kocht om in februari '14 naar Nederland te komen. -De maand dat ik mijn tweede voetbalwedstrijd keek, namelijk Ajax-Utrecht.
Ajax-Utrecht
-Ik was jarig, 21 jaar jong en heb de dag mogen spenderen met lieve mensen.

-Ik ging vier dagen lang toeristje spelen in Limburg, het cadeau van mijn vriend voor mijn verjaardag. En echt alsof het ons gegund was, heerlijke warme 'zonder jas met zonnebril' dagen.
Ubertoeristen
-Zoals al eerder verteld, oktober was bijna in elk opzicht perfect, want ik had ook een half jaar met lover en daarom gingen we naar Walibi world....
Walibi World
en at ik voor het eerst sushi. Gelukkig was het niet alleen maar sushi, want dat is toch niet zo mijn ding. De rest was wel heerlijk! Het eten, het drinken en mijn uitzicht.
300 kilo voedsel naar binnen werken
-Helaas lag ik deze maand ook een weekend in het ziekenhuis. Met verhoogde ontstekingswaarden werd ik opgenomen, maar het is nog steeds onduidelijk waar deze vandaan kwamen.

Je kunt stellen dat ik daar niet blij mee was.

 
November:Over november kan ik kort zijn. Ik had feestjes, toetsen, afspraakjes met vriendinnen, at ik sinds lange tijd weer een pizza met een vriend, zag ik mensen tijdens een hoorcollege slapen en had ik voor het eerst een alcoholisch drankje dat echt lekker was. Normaliter drink ik niet, maar dit was echt heerlijk. Bananenlikeur van Bols.
Een baby pizza voor mij, een reusachtige voor Edwin


 
December:
Ondanks dat bijna het hele jaar perfect was en dat december een maand is met feestdagen, hebben we in deze maand wel afscheid moeten nemen van een geliefde man. Aangezien het een familielid is van mijn vriend wil ik er niet te veel over uit wijden, maar het was wel een down in het jaar met vele pieken.
Toch heb ik van andere dingen kunnen genieten zoals een bioscoopbezoekje met de film Captain Phillips, was de mega scheur in mijn jas genaaid door mijn lieve (schoon)zus, begon ik weer opnieuw met Grey's Anatomy (8 seizoenen staan klaar voor mij, o YES) en heb ik de feestdagen kunnen doorbrengen met mensen van wie ik houd.
Tijdens deze feestdagen heb ik iets te vaak verloren met Cluedo.
Vroeger won ik dit heel vaak (ja echt), dit keer won ik heel weinig...

Zo puur kan liefde zijn
 
Heb ik toch een beetje gezond proberen te doen door weer bananenpannekoekjes te maken.

Samen met lief en zijn nichtje bananenpannekoekjes maken.
 

Tot slot heb ik naast kerst, ook Oud&Nieuw doorgebracht met lieve mensen, veels te veel gegeten, heerlijk gedanst en heerlijk uitgeslapen. 
 
Vuurwerk, feestje, wazig, maar gelukkig!
 

2013 je was geweldig, 2014 mag zijn best doen dit te overtreffen!
 
 
Over 2014 kan ik kort maar krachtig zijn. Ik wil mijn doelen halen en zou hier elke maand of misschien elke week mijn vooruitgang hier neer zetten.
Mijn doelen zijn:
-Minder stressen en hierdoor ook minder chagrijnig of bot uit de hoek komen.
-Leren koken, ik ben nu 21 en ik kom niet ver. Zelfs een eitje bakken gaat niet goed.
-Mijn tweede studiejaar halen en naar het derde jaar overgaan. Dit wil ik het liefst met NIET meer dan 2 toetsen die ik nog moet herkansen.
-En dan tot slot mijn grootste doel, op streefgewicht komen. Het jaar heeft 365 dagen, ik ga niet zeggen: 'Voor de zomervakantie moet ik op mijn streefgewicht zijn.' of 'Op mijn verjaardag ben ik op streefgewicht.'. Nee ik benut alle dagen, er zullen ongetwijfeld wat mindere dagen zijn, maar ik probeer zo gezond mogelijk te leven. En af en toe een gebakje, koekje of iets anders lekkers, dat kan best. Het is geen privilege, maar een genotsmomentje.
 
Wat zijn jouw doelen en hoe kijk je terug op 2013?
 
Liefs,
Naomi

 
 














Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen