dinsdag 12 november 2013

Even voorstellen


Zo, nu heb ik wat betreft eten, niet eten, afvallen en aankomen al in grote lijnen mijn verhaal gedaan. Maar natuurlijk ben ik meer dan dat en bestaat mijn leven uit nog veel meer. En aangezien ik altijd word beschreven als een praat graag, vind ik het ook totaal geen probleem om mijzelf even aan jullie voor te stellen.
 
Naomi is de naam die mijn ouders mij zo’n 21 jaar geleden hebben gegeven. En bij die naam bleef het, al had het niet veel gescheeld of ik had Stephanie of Deborah geheten. Maar nee, mijn vader kwam in de Gamma een caissière tegen met de naam Naomi en zo geschiedde. Het bleef alleen niet bij een kind, nee ongeveer 2 jaar later kwam er nog een bengeltje bij, namelijk mijn broertje. Samen hebben wij heel wat streken uitgehaald, maar kunnen wij ook heel lief zijn.


Kerst 2012.
Basisschool en middelbare school heb ik doorstaan, helaas kan ik niet zeggen “glansrijk doorstaan”. Maar er moet ook nog gestudeerd worden en jawel dat doe ik ook, wat zijn we toch lekker burgerlijk. Mijn studentenleven is begonnen op de PABO, al heb ik nooit de ambitie gehad om juffrouw te worden, maar bij gebrek aan een andere aansprekende studie, dan was dit maar mijn noodplan. Ik moet er wel bij vertellen dat dit een noodplan was, omdat ik niet aangenomen werd op Artez voor een mode opleiding.
Zoals ik al zei, juffrouw zijn was niet mijn ambitie, dus met die studie stopte ik ook al weer snel. Maar dan, wat moet er dan gebeuren?
De keuze toegepaste psychologie werd snel gemaakt, want nu kan ik mijn droom verwezenlijken. Namelijk jongeren helpen die problemen hebben met hun zelfbeeld, eetpatroon en vooral die niet optimaal van het leven genieten door deze twee factoren.
Ik zit nu in een z klas, ook wel een bezemklas en ook wel een ‘zitten blijvers klas’. Dit is helemaal mijn eigen ‘schuld’, maar ik vind het juist fijn. Vorig jaar was namelijk dat jaartje dat ik besloot te kiezen voor mijzelf, ik leerde hoe leuk het leven is, hoe leuk het is om uit te gaan, ik leerde hoe leuk ik zelf ben en ik leerde een leukerd kennen. Kortom een heel leuk jaar, waardoor school even minder belangrijk werd.
Nu is het de bedoeling de toetsen uit het 2e jaar in te halen en dan volgend jaar ga ik gewoon fris, gemotiveerd en zonder openstaande toetsen, het derde jaar in.
 
En dan nu de echte leuke dingen, want school kan leuk zijn, het is vooral een moeten. Een van de leukste dingen zijn toch echt schoenen, ik hou van schoenen en schoenen houden van mij. Met mijn 32 paar ben ik dan ook nog lang niet klaar met mijn verzameling. Maar schoenen zijn een onderdeel van je outfit en een outfit bestaat uit kleren en kleren moet je kopen. Zo in een zin 3 dingen die ik leuk vind, schoenen, kleding en kleding kopen. Helaas brengt het eerder genoemde 'geld-probleem' vaak roet in het eten.
Waar ik veel van kleding houd, heb ik een stuk minder met make-up. Ik vind het heel mooi (correctie: de mensen die weten hoe je het moet doen, daar staat het mooi bij) bij anderen, maar zelf kom ik nooit verder dan mascara, wenkbrauwpotlood en soms eye-liner. En heel soms, maar dan ook echt heel soms, zo soms dat het eigenlijk nog minder dan soms is, draag ik lippenstift. Op deze blog zou het dan voornamelijk heel veel over kleding gaan.
Maar natuurlijk doe ik nog meer, ook al word ik vaak liever lui dan moe bestempeld. Ik sport, al is dat even op een lager pitje geweest, ik sport. Meestal probeer ik zo'n drie keer per week te gaan en het gevoel daarna is altijd het lekkerste. In de sportschool doe ik zowel kracht als cardio en nee geen krachttraining met mijn kaakspieren want meestal ga ik alleen. Ook hier wil ik veel over gaan schrijven, sporten en gezond eten, want immers wil ik jullie een kijkje geven in mijn doel van dit moment: 8-10 kilo afvallen!
 

Als ik die 8 kilo kwijt ben, dan ben ik in totaal 21 kilo kwijt en al is dit mij eerder gelukt, nu ben ik mij er gelukkig bewust van en ik hoop dan ook dat ik tegen die tijd een stuk zelfverzekerder ben. Gelukkig zijn er genoeg mensen om mij heen die mij dit gevoel geven, vrienden, ouders en vriendlief doen mij steeds meer inzien dat ik er mag zijn. En dat is het belangrijkste, je kunt wel gaan afvallen in de hoop dat je op je streefgewicht je lichaam mooi vindt. Maar het mooie en belangrijkste is, je moet je lichaam nu al mooi vinden, omarmen en er van houden. Maar over afvallen en vooral van je lichaam houden komt zeer snel een blogpost!
 
 
Ik kan nog heel lang doorgaan met over mijzelf vertellen, maar waar ben jij benieuwd naar? Laat je vraag hieronder achter en ik beantwoord hem met liefde!
 
Veel liefs,
Naomi
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen