maandag 28 oktober 2013

Van een lekker kind, naar ondergewicht, naar overgewicht, naar gezond. Deel 3.




Mei 2012 was het zover, ik maakte kennis met weight watchers en leerde dat je JUIST moet eten om af te vallen. Weight watchers werkt met een puntensysteem, wat wordt berekend aan de hand van jouw gewicht, geslacht, leeftijd en lengte. Zo heeft een grote en zware man, meer punten nodig dan een kleine en lichtere vrouw. Maar wat dan, je hebt een punten aantal gekregen, hoe verder? Mijn puntenaantal was 35, dit moest ik elke dag halen, er onder zitten was geen optie, er boven dat mag.


 
Elk product heeft zijn eigen puntenaantal, zo is 250 gram yoghurt 2 punten en een broodje leverpastei 3 punten. Weight watchers is geen dieet te noemen, het leert je bewust om te gaan met eten, maar in feite kun je alles eten. Wel moet er voldaan worden aan een paar regeltjes.
Regeltjes, die helemaal niet moeilijk zijn om aan te houden, het gaat er om dat er 2 stuks fruit en 3 stuks groente per dag wordt gegeten (gelukkig is dat allemaal 0 punten), moet je een bepaalde hoeveelheid calcium, plantaardige vetten en calorie vrije vloeistoffen binnenkrijgen.
En je krijgt per week nog eens 49 vrije punten, punten die je kunt gebruiken tijdens een feestje, als je toch iets meer honger hebt dan normaal of gewoon verspreid over de hele week als je niet genoeg hebt.

Maar dan natuurlijk de grote vraag, werkt het? Ik kan zeggen het werkt, met drie uitroeptekens. Het werkt!!! Ik viel af en op een gezonde manier en in het begin ging het ook nog snel. Helaas verloor ik aan het begin van 2013 wel mijn motivatie. Mijn gewicht bleef maar schommelen, dan weer 300 gram aangekomen, dan weer 500 gram afgevallen. Ik besloot om even tijdelijk te stoppen met weight watchers en mijn motivatie weer terug te vinden. Op dit moment ben ik nog steeds gestopt, maar ik hoop door middel van een voorbeeld voor anderen te zijn, deze blog bij te houden en mijn doel voor ogen te houden, dat de laatste kilo’s er nog af gaan. En ik zou ook zeer snel weer beginnen met weight watchers, altijd fijn een stok achter de deur.
 
De meest linkse is voordat ik met WW begon, midden en rechts zeer recent.
 
Veel liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen